2018-01-06

Nytt år, nya vägar...

Detta är ett tyg som legat länge på hyllan, lite för länge. 

Tog fram det igår och fick genast veta att det inte var något för M.
Inte rätt stil liksom.
Den rätta stilen är viktigt om man är en medveten snart 7-åring.
Lite för viktigt.
Jag är i alla fall väldigt förtjust i tyget så jag sydde ändå något, i "min" stil. 
Ni vet, lite romantiskt, tidlöst... Så som jag tycker kan passa små flickor med en underbar söt glugg framtill i munnen. 
Självklart får M välja kläder som hon tycker om men ibland är det roligt att få vara med på ett hörn. 
Så ni anar inte hur glad jag blev när tunikan/tröjan/toppen var klar och var fin även i M´s ögon. 
- Men mamma, den var ju fin, jag kan ha den!!! 
Tjooohooo. När hände det senast tro?
Tyget kommer från Paris.
Mönstret kommer från Ottobre, nr 4, 2010
Knapparna fanns i en gammal knappburk med diverse finheter i.
Och dom underbara tatueringarna från Mrs Mighetto.











Inga kommentarer: