2014-09-28

Guldpricken.

Enfärgade tyger är ju fantastiskt. Man kan göra enkla, tidlösa plagg utan så många detaljer.

Eller så skapar man ett eget print, gör applikationer eller lägger till andra material.

Här har jag använt grå jersey och med guldfärg målat prickar, många prickar.

Valde sedan även guldsömmar för att förstärka känslan. 

Ett vitt linne matchade fint till.

Ni har väl inte missat att det finns en massa fin enfärgad jersey hos Liandlo nu. 
Den sista remsan jersey fick bli en tubscarf.

Här har jag använt ljusgrå samt vit jersey.
Mönstret på byxorna kommer från Ottobre nr 1, 2014.
Mönstret till linnet är också från Ottobre minns bara inte vilken del. 
Guldfärgen kommer från Stoff och Stil.

Detta inlägg är skapat som ett samarbete med Liandlo.

4 kommentarer:

Carina, lurvendesign sa...

Jättefint set! Jag borde kanske använda mina textilfärger som har stått och samlat damm ett tag.

HiLi sa...

Så fantastiskt fint! Älskar dina kreationer och fina foton!

Mvh,
Kristin

Anonym sa...

Jätte fint! Vad är det för sytråd du har använt till dekorsömmen?

WilleBus sa...

Jag har använt vanlig sytråd som är lite guldgul i färgen och ger en känsla av guld. Lycka till :)